Первая лимитированная партия NFT в AFL была распродана менее чем за 12 часов

The Australian Football League (AFL)’s first limited edition drop of nonfungible tokens (NFTs) saw huge takeup on Wednesday, selling out in just under 12 hours.

On Wednesday, the football league launched Ripper Skipper 2022 through its AFL Mint program, allowing people who joined the “allowlist” to purchase one of 3,800 packs reserved for the drop.

Quote.

AFL Mint Ripper Skipper AllOWLIST Drop — SOLD OUT

We are happy to announce the AFL Mint AllowList sold out in under 12 hours.

A huge thank you to our community who has participated, followed along and backed this project!

Stay tuned for the next drop! pic.twitter.com/CopyL62DFW

— AFLMint (@AFLMint) August 17, 2022

End of Quote.

The packs came with a retail price of 34.39 USDC each, with the project estimated to have raised over $130,000 in USDC.

The Ripper Skipper 2022 NFTs feature 78 significant moments and highlights from the 2021 Season utilizing both video and audio. Each pack features three “moments” in a trio of different rarity tiers, common, deluxe and ovation.

Limited edition digital content is also available; anyone who participated in the first drop has a 10% chance of getting an AFL Mint Genesis Ball.

While the initial mint was sold out within hours, the wider public will gain access to another drop on Aug. 24.

AFL shares Metaverse plans

NFTs are digital certificates stored on the blockchain proving ownership of a digital or physical asset, often an artwork, but AFL Mint has plans to expand on the concept and offer game day events, tickets and the chance to meet players in the Metaverse.

Kylie Rogers, executive general manager of customer, and commercial at AFL, said they hope to use the technology to make better fan experiences.

«С помощью бренда AFL Mint мы запустим новые захватывающие моменты в мужских и женских соревнованиях, а также отпразднуем великих игроков прошлого и выпустим другие продукты, которые принесут уникальные впечатления болельщикам, которых мы еще не видели. «

АФЛ объявила о своем рынке НФТ, AFL Mint, еще в апреле, сообщив о подписании пятилетнего партнерства с Be Media, пертским филиалом гонконгского игрового гиганта Animoca Brands.

Рынок будет запущен в 2023 году, позволяя продавать и обмениваться моментами между фанатами и коллекционерами.

Следуя примеру

Запуская свои НФТ Ripper Skipper 2022, АФЛ пошла по стопам других международных спортивных кодов, которые вышли в мир Web3.

НБА запустила свой рынок NBA Top Shot в 2020 году, получив одобрение критиков, а UFC создала UFC Strike в феврале этого года.

В 2020 году АФЛ запустила свой рынок NBA Top Shot.

Другие австралийские спортивные кодексы также последовали этому примеру: Cricket Australia (CA) и Australian Cricketers Association (ACA) в апреле подписали многолетнее лицензионное соглашение с сингапурской платформой для коллекционных товаров Rario и компанией BlockTrust, занимающейся торговлей НФТ.

В то время как регбийная лига Квинсленда выпустила 10 000 NFT под названием The Ultimate Queenslander NFT на блокчейне Flow.