Производители автомобилей, гиганты индустрии моды и бренды кормов для домашних животных ищут торговые марки Web3 по мере приближения 2023 года

Despite a broader downturn in related markets, multinational corporations don’t appear to have slowed down on their trademark applications covering Web3, crypto, nonfungible tokens (NFTs), and the metaverse.

The month of February — now drawing to a close — saw the likes of General Motors, Lacoste and Walmart making their territory with Web3-related trademark applications. January was an even busier month.

One of the latest NFT-related filings involved automotive giant General Motors, which filed for two new trademark applications on Feb. 16 covering its Chevrolet and Cadillac brands.

According to the filing, the firm is interested in downloadable digital media files containing collectible artwork, text, audio and video authenticated as nonfungible tokens.

Quote.

GM has filed a pair of new applications to trademark:
Chevrolet
Cadillac

The applications cover NFT-authenticated media files.#NFTs #Web3 #GM #Chevy #Cadillac pic.twitter.com/otf2PNH3fP

— Mike Kondoudis (@KondoudisLaw) February 21, 2023

End of Quote.

A day later on Feb. 17, French clothing giant Lacoste filed five trademark applications for “CHAMPS-ELYSEES.” The applications detail plans for NFTs, crypto transaction software, virtual clothing, stores for virtual goods and virtual real estate services.

In early February, USPTO licensed trademark attorney Mike Kondoudis shared on Twitter that American multinational retail corporation Walmart had filed trademark applications for the “SamsClub” name and logo.

The retail giant claimed plans for NFTs, blockchain software, virtual reality healthcare, cryptocurrency trading, brokerage and financial services.

One of Sam’s Club’s warehouse store locations. Source: Sam’s Club

Январь не стал исключением: заявки на товарные знаки, связанные с Web3, NFT, metaverse и криптовалютами, подали компания Pedigree, производящая корма для домашних животных, страховая компания Nationwide, ирландская винокурня Jameson, французский гигант моды Yves Saint-Laurent и даже Национальное географическое общество.

В прошлом месяце, выступая перед Cointelegraph, Кондудис заявил, что заявки на товарные знаки являются «надежными сигналами будущих планов по использованию знаков для продуктов и услуг, перечисленных в заявках».

Кроме того, несмотря на медвежий рынок, в 2022 году было подано рекордное количество заявок на товарные знаки для НФТ, метаверса и криптовалют, отметил юрист по интеллектуальной собственности.